Hänt i föreningen

Utflykt till Spezialplant i Hammarstrand och Bispgårdens plantskola 18 maj

I mitten av maj gjorde vi en dagsutflykt till Bispgårdens plantskola och Larz Danielssons Spezialplant i Hammarstrand. Vi blev till slut bara 7 st som åkte på en fin utflykt till två jättefina plantskolor. Båda har lite annorlunda växter som man inte hittar så lätt. Vi fick en jättefin dag och massor av fynd med oss hem.

Nebulosa gård 28 maj

I tisdags kväll fick vi en härlig stund hos Susanne Arnfridsson på Nebolusa gård. En småkall kväll som slutade med värme i växthuset med kaffe och dopp. Mycket stål, växter, sten och trä finns i trädgården. Kreativiteten flödar på ett lekfullt sätt i trädgården med de olika materialen. I gårdsbutiken finns både smått och gott att handla.

Trädgårdsmarknad på Norra Berget, 25 maj

Vilken härlig trädgårdsmarknad det blev! Rekordmånga försäljare, 19 stycken, och dessutom många besökare som trotsade den lite grå himlen och begav sig till Norra berget. Alla försäljare dukade upp ett riktigt fint utbud - perenner, grönsaker, kryddor, keramik och fruktträd - och när dagen var över var många bord i princip tomma. Vilket intresse det finns för trädgård och odling! Kul tycker vi! Och på återseende.

Betonggjutning hos Gjuterian

Söndagen 19 maj samlades 4 intresserade hos Helene Lodin, Gjuterian, Sundsbruk för att gjuta trädgårdsprydnader och krukor mm. Trots regn hindrades inte deras kreativitet att skapa med betong i medtagna gjutformar eller lånade. Helene hade fixat lunch som intogs i hennes mysiga trädgård. Regnet och gjutningen fortsatte med glatt humör och skratt tills alla formar var fyllda. Efter 2 dygns väntan hämtas projekten, hoppas att alla blev nöjda med sina gjutningar som kommer att pryda deras trädgårdar.