Om föreningen

Vi är en politiskt obunden förening för dig som är intresserad av trädgårdsodling. Om den egna odlingen sker i trädgård, på balkongen, i köksfönstret eller inte alls, spelar ingen roll, alla är välkommna. Vi ger gärna råd och tips om trädgårdsanläggning, växthusodling, insektsangrepp med mera.

Vi finns också på Facebook: www.facebook.com/groups/tradgardsforeningen

Sundsvalls Trädgårdsförening är knuten till Riksförbundet Svensk Trädgård:  http://www.tradgard.org/

Verksamhet

Vi träffas flera gånger i månaden under odlingssäsongen, lite mindre under vintern. Träffarna kan vara på trädgårdsbesök, som vi kallar trädgårdstramp, resor, kurser, föreläsningar och trädgårdskaféer. Vår verksamhet bedrivs i samarbete med Studiefrämjandet.

Ny medlem

Vill Du bli medlem, sätt in avgiften 300 kr på Riksförbundets plusgiro 12 15-3 eller bankgiro 731-2499 (OBS! endast medlemsavgift till dessa giron). Glöm inte att skriva namn och adress på inbetalningskortet. Familjemedlemskap 360 kronor.

Skicka också ett mejl till evalotta.lockne[snabel-a]gmail.com, med uppgifter namn, adress, telefonnummer plus nån form av kvitto på betalningen, eftersom det kan ta ett tag innan vi får info från riksorganisationen. All information kommer i första hand att gå till din mejladress. Vi välkomnar nya medlemmar, Sundsvallsbor och andra, erfarna odlare och nybörjare.

Medlemsförmåner

Som medlem i Sundsvalls Trädgårdsförening har du 10% rabatt i butikerna:
EVONELLA GARDEN Västra vägen 117, Sundsvall &
BETONGVERKSTAN Soldatvägen 6, Sundsbruk
HANSSONS VEDSPISAR, BYGG & DESIGN Bergsgatan 72, Sundsvall (gäller dock ej brasvärmeprodukter)

Gäller ordinarie priser i butiken och vid uppvisande av medlemskort.

Stadgar

Våra stadgar