Om föreningen

Vi är en politiskt obunden förening för dig som är intresserad av trädgårdsodling. Om den egna odlingen sker i trädgård, på balkongen, i köksfönstret eller inte alls, spelar ingen roll, alla är välkommna. Vi ger gärna råd och tips om trädgårdsanläggning, växthusodling, insektsangrepp med mera.

Det finns en facebooksida för trädgårdsintresserade i Sundsvallstrakten, föreningens aktiviteter läggs ofta ut här: www.facebook.com/groups/tradgardsforeningen

Sundsvalls Trädgårdsförening är knuten till Riksförbundet Svensk Trädgård:  http://www.tradgard.org/

Verksamhet

Vi träffas flera gånger i månaden under odlingssäsongen, lite mindre under vintern. Träffarna kan vara på trädgårdsbesök, som vi kallar trädgårdstramp, resor, kurser, föreläsningar och medlemsträffar. Vår verksamhet bedrivs i samarbete med Studiefrämjandet.

Ny medlem

Vill Du bli medlem, registrera dig på http://www.tradgard.org/medlem/. Det kostar 320 kronor. Familjemedlemskap 380 kronor.

Skicka också ett mejl till info@sundsvallstradgardsforening.se, med uppgifter namn, adress, telefonnummer plus nån form av kvitto på betalningen, eftersom det kan ta ett tag innan vi får info från riksorganisationen. All information kommer i första hand att gå till din mejladress. Vi välkomnar nya medlemmar, Sundsvallsbor och andra, erfarna odlare och nybörjare.

Medlemsförmåner

Som medlem i Sundsvalls Trädgårdsförening har du 10% rabatt i butikerna:
EVONELLA GARDEN Västra vägen 117, Sundsvall (växter)
HANSSONS VEDSPISAR, BYGG & DESIGN Bergsgatan 72, Sundsvall (inredning till hem & trädgårdsvaror, gäller ej brasvärme & beställningsvaror)
NEBULOSA GÅRD, gårdsbutik, Nebulosavägen 12, Sundsbruk
VÄXTKOMPANIET (på växter på torget, inte webbshoppen)
BUKETTEN i Birsta, (ej presentkort och reavaror)
KREATIV FLORA (växter, inredning, presentartiklar, gäller ej choklad, presentkort och reavaror)

Gäller ordinarie priser i butiken och vid uppvisande av medlemskort.

Stadgar

Våra stadgar